Waarom niet? - Reisverslag uit Palermo, Italië van Patricia Kampen - WaarBenJij.nu Waarom niet? - Reisverslag uit Palermo, Italië van Patricia Kampen - WaarBenJij.nu

Waarom niet?

Blijf op de hoogte en volg Patricia

15 November 2016 | Italië, Palermo

Ik weet mijn titel is raar maar om eerlijk te zijn heb ik totaal geen inspiratie voor een titel dus vandaar :).
Ik heb wat problemen met mijn gastmoeder, natuurlijk is niks zwart/wit. Ik bedoel, ik weet dat ze een goede vrouw is en ik hoop oprecht dat als ik van gezin verander dat ik contact met haar en deze familie blijf houden maar we passen niet door 1 deur. Dat kan soms.
Mijn contactpersoon heeft ondertussen een nieuw gezin voor me gevonden. Als ik alles goed heb begrepen (ze zei alles in het italiaans) bestaat mijn nieuwe gastgezin uit een moeder die een dokter is, een dochter van 16 en een zoon van 17 die bij zijn vader woont. Ik ga er 5 december naartoe omdat ze op dit moment van de 3e naar de 6e verdieping verhuizen in hetzelfde gebouw. Zo nu weten jullie precies evenveel als ik ook weet over dit nieuwe, mysterieuze gezin.
Het leven hier op dit moment is een achtbaan. Het is niet anders dan alle andere maanden maar op de een of andere manier krijg ik het voor elkaar om elke emotie die er op de wereld bestaat te voelen in een week.
Deze maand was ook de verjaardag van Aurora (mijn vriendin). Ze werd 17 en ze had de hele klas (en mij) uitgenodigd. Het was hetzelfde als de verjaardag van Riccardo maar deze keer had het heel gezellig en heb ik met superveel mensen gekletst. De taart was ook heerlijk, eerlijk waar. Het echte grappige was om naar huis toe te gaan. Laura (mijn vriendin) en ik moesten even vervoer regelen maar we konden meegaan met de vader van een jongen genaamd Andrea (ik ken hem al langer). Het was alleen niet ons 3en maar zijn vader bracht in totaal 6 kinderen naar huis dus dat was proppen in de achterbank maar wel supergezellig.
De volgende dag was vermoeiend en ik heb een dutje van 3 uur gehad! Oeps, ik wist niet eens dat ik daartoe in staat was.
Voor de rest school is school maar ik red me wel.

  • 15 November 2016 - 18:37

    Mama:

    Dubbel FANTASTISCH: het nieuws en hoe je het doet!!!!!!!

  • 15 November 2016 - 21:04

    Idelette:

    Heééé Patricia,

    Wat goed dat er een nieuw gezin gevonden is, ook al weet je er dan nog super weinig van, je wilde wel écht verkassen dus dit is: nieuw perspectief! Ik hoop dat alles snel wat duidelijker wordt en dat je gauw kunt gaan kennis maken. Gelukkig is je Italiaans al wel beter dan in het begin, dat zal wel helpen om elkaar wat beter te begrijpen. Ook leuk dat er een vrouwelijke leeftijdgenoot in dat gezin is, ook dat kan weer nieuwe openingen bieden.
    Ik kan me voorstellen dat het heel veel is allemaal om te behappen, al die indrukken....en dan ook nog de uitdaging van een nieuw gastgezin. Maar je doet het geweldig Patricia, en het is leuk dat je toch al zoveel contacten hebt opgebouwd, dat zegt wat over JOU!
    Nou, heel veel liefs en van boven zit er iemand te knipogen, als je dat maar weet! Schrijf alles maar lekker van je af, dat helpt in de chaos van gedachten en om je eigen kracht (want die heb je met bakken!) weer te vinden. Super veel liefs en een big hug, xxx Idelette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2017

Een nieuw jaar met nieuwe groeimogelijkheden

28 December 2016

Grote veranderingen

29 November 2016

100 dagen

15 November 2016

Waarom niet?

30 Oktober 2016

Maand 2
Patricia

I'm a 17 year old dutch girl who is going to travel alone for the first in my life. I'm doing a exchange year to Italy.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 91818

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: