Een nieuw jaar met nieuwe groeimogelijkheden - Reisverslag uit Palermo, Italië van Patricia Kampen - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar met nieuwe groeimogelijkheden - Reisverslag uit Palermo, Italië van Patricia Kampen - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar met nieuwe groeimogelijkheden

Blijf op de hoogte en volg Patricia

04 Februari 2017 | Italië, Palermo

Hallo iedereen hier ben ik weer!!!
Ik weet dat veel van jullie vinden dat mijn vorige reisverslag te lang was dus ik ga proberen dit verslag korter te maken.
Januari was eigenlijk een vrij saaie en zware maand maar wel een maand waarin ik veel heb geleerd denk ik.
Saai omdat iedereen had elke les voor de hele maand overhoringen of proefwerken want in februari krijgen ze hun rapport en de leraren hebben dus cijfers nodig. Dit betekent dus dat iedereen altijd aan het studeren, studeren en nog eens aan het studeren waren.
Januari was ook een vrij zware maand voor me mentaal. Ik kan niet benoemen wat er zo zwaar was in deze maand ik bedoel ik heb een warme familie, ik heb leuke vrienden en (over het algemeen) goede leraren. Het gevoel is het beste te omschrijven als je te lang bij een feest of op visite blijft waardoor het enige wat je wilt is naar huis toe gaan. Alleen je kan niet naar huis. Daarbovenop heeft mijn familie ook een groot familieprobleem waar ik niet op in zal gaan maar daardoor is met name mijn gastmoeder een beetje gestrest en ze reageert het niet op mij of mijn gastzus af maar het is gewoon zielig. Gelukkig had ik een kamp van ongeveer 24 uur verspreid over 2 dagen in Castellammare dal Golfo. Het kamp zelf was niet boeiend het was met name reflecteren op de italiaanse cultuur maar het heeft me geholpen om mijn motivatie weer te vinden. Ook denk ik dat het goed was om even helemaal uit mijn ritme te gaan en om de andere uitwisselingsstudenten te zien is altijd wel leuk. Dit kamp was gisteren dus nu heb ik het idee dat ik weer een soort van wakker ben geschud. Ik ben nog steeds wel een soort van moe en tegelijkertijd niet maar ik ben misschien wat meer relaxed en heb weer nieuwe moed om ertegen aan te gaan. Ook heb ik het idee dat ik nu pas echt een leven ga opbouwen en pas echt de taal ga leren. Hiervoor was ik met name bezig met me aanpassen aan de cultuur en dat is nu gelukt dus heb ik meer energie over voor deze twee dingen.
Kortom het was een zware maand maar ik ben er doorheen gekomen, ik ben vrij veel gegroeid voor mijn idee in deze maand dus het was niet alleen maar slecht en ik ga er opnieuw tegen aan met goede moed.
Ik vind het leuk om van jullie te horen en zoals altijd hoop ik dat het met iedereen goed gaat.

Xxx-jes Patricia

  • 05 Februari 2017 - 09:33

    Mama:

    Schatje, inderdaad wat een stappen.
    Je vertrok als onzeker meisje en komt zo meteen terug als volwassen dame.
    Blijf veel schrijven, het is jouw blog!
    Dikke kus, mam xxx

  • 05 Februari 2017 - 11:19

    Patricia:

    Hahaha thanx mam maar trust me dat onzekere zit er nog steeds hoor. Xxx-jes

  • 05 Februari 2017 - 22:19

    Idelette Nutma:

    Wat fijn om weer een bericht van je te lezen!
    Heel goed beschrijf je dat zeg....knap. En fijn dat je, terugkijkend, kunt zien hoe je gegroeid bent, door alle worstelingen heen, en dat je kunt zien dat je sterker bent geworden.
    Nu kun je meer energie steken in je eigen leven in Italië, zoals je zegt. En je hebt gelukkig een goeie basis met een gezin waar je rust en gemoedelijkheid vindt en volgens mij redelijk jezelf kunt zijn.
    Pet af! En het voorjaar komt er nu aan, de ontluikende natuur, dat geeft vast ook een goed vooruitzicht.
    Geniet van alles zoveel mogelijk, dat is je van harte gegund en Italië heeft zoveel te bieden!
    Heel veel lieve groetjes van ons allen, met een knipoog van boven natuurlijk ;) xxxXx

  • 11 Februari 2017 - 16:18

    Daphne:

    TOPPIE BEZIG!!! <3

  • 17 Februari 2017 - 15:14

    Kees:

    Ha Patries!

    Ik zit heerlijk te genieten van je verhalen: dansen, theater, achter op de Italiaanse motor en Thaise mensen die bambam heten!? oke wtf?
    Maar waar ik het meest trots op ben is dat je voet bij stuk houd lieverd, ook al is het soms niet makkelijk (dat is ook reizen) het gaat om de momenten die je creëert of overkomt en daar ten volste van geniet. Is dat niet het tofste om te doen..
    Een kleine tip van je neef: ga er vaker op uit, als het kan natuurlijk, lente komt eraan en de ontluikende natuur (!?) prachtig geschreven door idelette nutma, bedoelt ze daarmee dat het waterpolo seizoen weer begint? ;)
    Een klein wandelingetje (het huis uit) doet al wonderen. Golven op sicilie? duiken? Yoga op het strand, boulderen of rotsklimmen of pasta leren maken van nonna? Ik kan niet in je agenda kijken maar hier in Nederland is het grijs, koud en Klote (ja met een hoofdletter)
    Dus blijf open staan en vooral blijven lachen.

    dikke knuffel,
    kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Palermo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2017

Een nieuw jaar met nieuwe groeimogelijkheden

28 December 2016

Grote veranderingen

29 November 2016

100 dagen

15 November 2016

Waarom niet?

30 Oktober 2016

Maand 2
Patricia

I'm a 17 year old dutch girl who is going to travel alone for the first in my life. I'm doing a exchange year to Italy.

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 91822

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: